להגשים את החלום שלך

איך להגשים את החלומות שלכם?

כשאני מדבר על הגשמת חלומות אני מדבר על הגשמת השאיפות שלכם, על אותם חלומות שאפילו אתם הדחקתם ושכחתם אותם מזמן.

1. אז מי כאן רוצה לדעת איך להגשים את החלום שלו?

2. מי כאן רוצה ללמוד מאנשים שהגשימו את החלומות שלהם?

כששואלים ילד קטן ילד מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול? ילדים קטנים לא מתבלבלים בעיניים גדולות ומלאות התלהבות ישר אומרים מה הם רוצים להיות, טייס, ספורטאי, שחקן, זמר, נהג מרוץ אבל משהוא קורה לנו בתהליך ההתבגרות שלנו.
מילדות אנחנו שומעים את ההערות האלה , דיי מתי תתבגר? תפסיק לחלום, או אתה והחלומות שלך, אז זהו שמילדות אומרים לנו להפסיק לחלום וכשאנו מתבגרים אנחנו מתייחסים לחלום כעניין ילדותי.- החלומות שלנו הולכים ומצטמקים, ותקרת זכוכית מונחת מעל לראשנו ומגבילה את האמונות והחלומות שלנו.

המטרה שלי היום לתת לכם השראה וכלים שיאפשרו לכם להגשים את החלומות הכמוסים שלכם. הסיבה שאני מעודד אתכם להגשים את החלומות הכמוסים שלכם. כי אין משהוא שמרגש ומשמח את האדם כמו הגשמת החלום שלו, החלום מעניק משמעות וערך לחיים.

להגשים את החלום שלך 2

מי אני ולמה שתקשיבו לי
קוראים לי שמריהו יונה – ואני דיסלקטי
כשנולדתי אפילו המורים שלי לא שמעו על המילה דיסלקציה, בתקופת שלי על ילדים כמוני היו אומרים " כשהוא רוצה ללמוד הוא יכול" ולי היו תמיד מורים פרטיים שלמדו אותי כמעט עד סוף היסודי.
כשאני אומר דיסלקטי רוב האנשים יודעים שזה קשור לבעיות קריאה וכתיבה, בודדים יודעים שזה צלקת לכל החיים, עם פגיעה קשה בביטחון העצמי, ובדימוי העצמי.
עד גיל 6 הייתי הגאון של המשפחה, הנסיך קטן של ההורים הדודים והחברים.
בכיתה א' מתהפכים חיי פתאום כולם המורים המשפחה ואפילו החברים מתקנים את שגיאות הקריאה והכתיבה שלי האותיות והניקוד מתהפכים ומתבלבלים. כיתה א, ב ג ד היו הסיוט של חיי
ורק לקצר אגיד שמדיסלקציה לא נפטרים בשום גיל, זה מתנה לכל החיים, עד היום אני בודק את שגיאות כתיב שלי.
הגעתי לתיכון והחלטתי להחזיר לעצמי שוב את השליטה על חיי
בכיתה י היה לי חלום לשנות את העולם רציתי להתמנות ליו"ר מועצת התלמידים, זה שהייתי אמור להתמודד מול תלמידים מוכרים ופופולרים מימני מכיתות יא ויב לא ייחסתי חשיבות והצגתי את מועמדותי, דאגתי לתעמולת הבחירות, דאגתי להשגת תומכים, ארגון הפעילים כשנבחרנו ברוב קולות והפעולה המשמעותית הראשונה שלי הייתה ארגון שביתה מחאה מול מועצה המקומית בדרישה להתקנת מזגנים בבית הספר.
בכיתה י"א לפני חופשת סוכות נכנס מנהל בית הספר לכיתה והודיע שבחופשת פסח תצא משלחת של שישה תלמידים משני בתי ספר תיכוניים מקרב תלמידי כיתות י"א וי"ב לחופשה בארה"ב.
באותו הרגע ששמעת את המנהל הרגשתי שאני חייב לטוס, הבעיה היתה שאני לא יודע אנגלית.
אתם מכירים את התלמידים האלה שהיו שולחים אותם בשיעורי האנגלית לשחק כדור רגל ?
אני הייתי אחד מהם, המילה היחידה שידעתי באנגלית היתה : גול
ויש לי בסה"כ שלושה חודשים להתכונן עד המבחן.

אתם זוכרים שאני דיסלקטי – למזלי גם אני לא ידעתי שאני דיסלקטי, אני אפילו לא מעז לחשוב מה היה הסיכוי שלי ללמוד אנגלית אם הייתי יודע שאני דיסלקטי?

סקרנים לדעת איך למדתי לדבר אנגלית שוטפת בתוך שלושה חודשים?

אמרתי לעצמי איך תינוק לומד לדבר?
איך תינוק לומד לדברתינוק יודע לדבר עם מילים נהדר גם אני אלמד מילים, אבל איך אני אדע ללמוד אנגלית אם אני לא יודע לקרוא אנגלית איך אני אכיר מילים חדשות?
אז הזמנתי מורה לאנגלית שילמד אותי להגות את המילה נכון, כתבתי בעברית את פרוש המילה ואת צורת ההיגוי שלה בכל יום למדתי בין 50 ל 100 מילים, בשבועיים הראשונים ידעתי שבע מאות מילים בסיסיות כמו חלון דלת רצפה ןכ"ו.
אבל ידיעת המילים לבד לא מספיקה צריך לדעת לבנות משפטים, צריך לדעת לתרגל את המוח לחשוב באנגלית. אז היה לי כלל – לדבר לעצמי באנגלית, אתם יודעים מין דיבור פנימי כזה המחשבות שלי היו מתורגמות מעברית לאנגלית. אבל היה לי אוצר מילים קטן, אז כשלא ידעתי מילה באנגלית, השתמשתי במילה בערבית, וכשלא הכרתי את המילה הערבית, השתמשתי במילה בעברית, הכלל היה אצלי להפוך את השפה האנגלית לשפה חייה לשפה מדוברת.
אז כן תוך שלושה חודשים למדתי לדבר אנגלית שוטפת ונבחרתי למשלחת לארה"ב.
החלום שלי היה שיום אחד אתעורר ואדבר באנגלית בטבעיות מבלי לחשוב בעברית ולתרגם באנגלית ואכן בוקר אחד העירה אותי המארחת שלי ותוך כדי שינה עניתי לה באנגלית ורק כשהתעוררתי הבנתי שעניתי לה מבלי לתרגם במוח את תשובתי מעברית לאנגלית.

אז הסיבה שבחרתי לספר לכם על הדיסלקציה שלי כדי שתבינו שלהצלחה שלכם אין קשר לנקודת הפתיחה שלכם. ההצלחה שלכם לא תלויה בכישרונות שנולדתם איתם אלא באמנות והחלומות שלכם, כי האמונות והחלומות שלכם הם שינתבו את ההצלחה שלכם.

לפני 8 בגיל 49 שנים חלמתי להקים חברה לבניית אתרים, אז מה הבעיה לבנות אתרים?

שמריהו יונה - מקדם ומלווה בעלי עסקים להצלחה באינטרנטצריך ידע בתכנות, צריך ידע בעיצוב אז מה הבעיה יש מלא אנשים שיש להם ידע בתחום ולא יודעים מה לעשות עם הידע שלהם, איזה כייף שתמורת כסף אפשר לרכוש את השירותים שלהם.
וכך בלי שום ידע בבניית אתרים, בתכנות או בעיצוב הקמתי חברה לבניית אתרים מאז בניתי מאות אתרים, כמה עשרות אתרים קידמתי לדף ראשון בגוגל, כתבתי מאות מאמרים, והפקתי עשרות סרטוני הדרכה, לערוץ היוטיוב שלי יש 200,000 צפיות, לאתר שלי יש 7000 כניסות חודשיות . בכל יום יותר מ 150 אנשים צופים בסרטונים שלי ויותר 200 אנשים בכל יום נכנסים לאתר שלי, כיום אני עוסק בליווי בעלי עסקים להצלחה באינטרנט.

אני מספר לכם על ההצלחה שלי, כדי לתת לכם השראה, אל תפחדו מהגיל, אל תפחדו מהכסף, אל תפחדו מייחוס, אל תתייחסו לעבר שלכם אל תתייחסו למין שלכם, אל תתייחסו לצבע שלכם, אל תתייחסו לדת שלכם. לכו אחרי הלב שלכם, לכו אחרי החלום שלכם, מקסימום תצליחו להגשים את החלום שלכם, את הייעוד שלכם.
לפני קצת יותר משנה קבלתי מייל במסגרת שותפים, הייתי ברכבת, פתחתי את המייל ואני שומע בפעם הראשונה בחיי את אריה קגן שמדבר על מיקוד החשיבה שלנו כמו זרנוק מים. עד אותה שנייה האמנתי שהראש שלי כמו ממטרה, לכל כיוון מסתובב הכל מעניין אותי, הכל מרגש אותי, הכל מסקרן אותי, אמרתי לעצמי, וואו איזה כייף יהיה אם את הממטרה שלי, אוכל לכוון בחלק מהזמן כמו זרנוק מים, מעניין לאן אגיע.
באותה שנייה הבנתי שאני רוצה ללמוד אצלו, אגב אתם שמים לב, איך המפגש שלי עם אריה מזכיר עם המפגש שלי עם מנהל ביהס. תזכירו בסוף ההרצאה שלי לספר לכם על תובנה שלישית שלי, שגם היא התרחשה בשנייה.

חולמים שפנטזו והגשימו את החלום שלהם

שקופית ראשונה של שלושת לקוחותיי

והיום לאחר שסיימתי קורס מסטר ב NLP אני עומד לספר את סיפורם של שלושה מלקוחתי שהעזו לחלום ולפנטז את החלום שלהם, כשלא היה להם שום סיכויי להצליח – סיפורים שדרכם תוכלו ללמוד מספר עקרונות שיכולים לפעול גם בחיים שלכם
.

עכשיו אני מתכוון לספר לכם את סיפורם של שלושת לקוחותיי

יהודית מליק שירן

יהודית מליק שירןילדה שחלמה להיות רקדנית באלט בגיל 10 שברה את הרגל, עברה סידרת ניתוחים, ואז כשהיא שוכבת בבית החולים היא מקבלת מהמורה לבלאט מחברת עם הנחייה "במחברת תרשמי את כל הדמעות שלך"
אז כשהיא שוכבת ומרותקת למיטה יהודית מגלה את סוד הכתיבה ואת כוחן של המילים, וכשהיא כותבת היא שמה לב שהמילים הכתובות מרקדות לה מול עיניה, כול תמונה שיהודית רואה, או כל צליל שיהודית שומעת גורם לה לגירויי ומילים מתחילות להופיע מול העיניים שלה, וכל מה שנישאר לה לחבר משפטים ולשרבב בניהם משפטים שהופכים לרעיון.
הספר השירים הראשון שלה היה מוכן כבר בגיל 18, מאז פרסמה יהודית מליק שירן 80 ספרי שירה, 150 ספרים דיגטליים, פרסמה כבר 11 כתבי עת "על הדרך"
הקימה הוצאת ספרים בשם בת אור,
יש לה תכנית אירוח, ברדיו החיים הטובים המארחת סופרים ומשוררים המדברים על יצירתם.
וגולת הכותרת שלה זה מפעל ההנצחה ע"ש הוריה שושנה וחיים מליק
האמונה של יהודית לכל אחד מאתנו יש כנפיים דמיוניות שמעלים אותנו למעלה, וכדי להצליח צריך רק לתפוס את הכנפיים הדמיוניות ולמריא איתם מעלה.
כבני אדם נולדנו מושלמים, ויש לנו את היכולות להצליח ולממש את עצמנו מרגע שנולדנו, בכוחות כבר קיימים הפוטנציאל כבר קיים ברגע הלידה, אבל כדי לממש אותו אנחנו צריכים טריגר משהו שיגרום לנו להשתמש בכוחות הלא גלויים שלנו.

פנו

פנו הוא מאמן ספורט שהחלום להשתתף בתחרות ריצה שניקראת פור טרייל, ריצה למרחק 160 קמ בארבעה ימים על הרי האלפים החלום נולד לו שבוע לאחר שהאיש קרע את גיד האכילס בשלוש שלו מקומות והוא יודע שלפחות שלושה חודשים הוא אמור לשהות בגבס כף רגל ועד האגן ויש סימן שאלה גדול אם הוא בכלל יוכל לחזור לריצה.
איך נולד לו החלום? שבוע לאחר קריעת גיד האכילס קורא פנו כתבה של שני ישראלים שמספרים שריצת הפורטרייל היא ריצה קשה מאוד ומה קורה לאיש הזה כשהוא שומע קושי?
עוד מילדות כול פעם ששמע את המילה אי אפשר ישר נדלקה לו נורה בראש שהיבהבה איך כן אפשר.
מה רוב האנשים היו עושים במצבו בכלל לא היו מעיזים לחלום להשתתף בריצה כזו, ואלה שכן היו חושבים להשתתף בריצה הזו היו מוצאים עכשיו תרוץ טוב לבטל את המרוץ.
אז זהו שפנו קורא לבתו שתבוא עם לורד עבה ומבקש ממנה לרשום על הגבס המטרה: 2013 TRAILS4 שזה אומר שיש לו שנתיים וחודשיים עד לתחרות.
מי שרוצה להרחיב את הידע מוזמן להיכנס לאתר קבוצות הריצה של פנו
פנו מגשים את חלום הריצה שלו בהרי האלפים

ניר – המסע של ניר

ניר ענק במשקל 253 ק"ג שבגיל 26 מחליט לשנות את מסלול חייו מאדם שמן לאדם רזה, בלי ניתוחים ובלי קבוצות תמיכה, רק באמצעות שינוי חשיבה!
בכנות מה הסיכויי שהייתם נותנים לו להצליח? כל מי שניסה פעם דיאטה יודע כמה קשה לשמור על דייאטה לאורך זמן.
גם ניר שעשה אין סוף דיאטות כדורים דיקורים, עגילים מגנטיים, דיאטות מכל הסוגים, קבוצות תמיכה – כל הארסנל המוכר והגיע למשקלו 253 רק לאחר שכל סוגי הדיאטות האחרות כשלו.
מה היה החלום של ניר?

ניר לפני הגשמת חלמו וניר לאחר הגשמת חלומו

השינוי היה בחלום הפעם ניר לא רצה לעשות דיאטה הפעם ניר רצה להיות אדם רזה.

מה היו הצעדים שעשה ניר כדי לממש את שאיפתו
1. כתיבת יעד ללא הגבלת זמן – כתבתי שאני רוצה להיות אדם רגיל ודמיינתי בראש איך אני הולך להיראות.
2. בנה לעצמו תפריט "בלי לרעוב"
3. התחיל בצעידה בלילות, בהתחלה התחיל 50 מ עלה בהדרגה ל 100 מ
4. שמע מוזיקה ודמיין איך יראה רזה יותר
5. קיבוע תודעת הצלחה אחרי חודשיים הורד 40 ק"ג, אומנם ידע שהדרך עוד ארוכה אבל אז התקבעה אצל ניר תודעה שייקח כמה זמן שייקח אבל אין חזרה.
6. לקח קואצ'ר שעזר לו מבחינה רגשית, כי הייתי אדם שמן בגוף רזה.
7. כשיירד 100 ק"ג התחיל להתאמן במכון כושר עם מאמן כושר צמוד במשך 3 שעות ביום.
8. כשהוריד 140 ק"ג עבר ניתוח פלסטי למתיחת באיזור הבטן והחזה. והפך סופית לאדם רזה במשקל 100 ק"ג
9. בתום שנה ושמונה חודשים ניר הוריד ממשקלו 153 ק"ג ושקל 100 ק"ג ומסמן לעצמו ניצחון אמיתי

מה קרה בחיים של ניר כתוצאה מהשינוי במשקל

1. איש לא צחק עליו כשנכנס לקניון ורכש לעצמו בגדים. צמודים, יפים, רגילים
2. במקום להיכנס מכווץ ובמבט מושפל למסיבות, התחלתי להבין שאני מוערך, שאני אטרקטיבי, פתאום בחורות היו מעבירות לי פתקים עם מספרי טלפונים. זה היה הזוי.
3. את התובנות שלו מהמסע האישי הוא מתרגם לשיטה לשם כך הקמתי את המסע של ניר – בית לאנשים הרוצים להגשים
אז מה דעתכם על מגשמי החלומות האלה שהצגתי לכם, האם הסיפורים האלה נשמעים לכם מרגשים?
מי שחושב שהסיפורים מרגשים שירים גבוה את היד?

אם זה כזה כייף להגשים את החלום אז למה אנחנו לא הולכים אחרי החלומות שלנו?

כי תמיד כשיש אתגר
רוב האנשים רואים את הקושי, כמה קשה הדרך, כמה ארוכה הדרך, כמה מפחידה הדרך, והקושי משתק את רוב בני האדם וגורם להם לא להעז, לא להסתכן, וכך הם מחמיצים הזדמנויות
ואילו חולמי החלומות לא רואים את הקשיים, רק ממוקדים במטרה ואיזה כייף יהיה לי כתוצאה מהשגת המטרה.
ואם היו מפנים את תשומת הלב שלי לקשיים שבדרך, אז מייד הייתי מבטל אותם, מגמד את הקשיים
זוכרים את הכוס המלאה – או הריקה
אז זהו שאצלי אני תמיד רואה את הכוס המלאה!

אז מה המשותף לאנשים האלה ולאנשים אחרים שהלכו לאחר החלום שלהם?

מה שמשותף לאנשים האלה, שהם אנשים רגלים, שההצלחה שלהם לא באה במזל ולא בקלות, אלא במאמצים עילאיים יום יומיים. ההצלחה שלהם, התממשה בזכות העקשנות שלהם, ובזכות התמדה שלהם, פה לא היו קיצורי דרך, אין מזל, אין כישרון מילדה, רק עבודה שחורה ואמונה.

מה שייחד את החולמים שהצגתי היום?

א. החולם היה מאוהב בחלום שלו,
ב. החלום היה ממשי, משהוא בטווח ההשגה שלו,
ג. החולם לא חשב שהחלום שלו פרוע או בלתי אפשרי,
ד. המיוחד בחולמים האלה שהסיכויים להגשמת החלום לא ענינו אותם, הם לא התעסקו בסיכויים להגשמת החלום

ה. גם אם החלום לא היה מתממש היה שווה להשקיע את המחיר שנידרש.
ו. הם לא שאלו אף אחד לגבי הרעיון או הסיכוי להצלחת הרעיון,
ז. הם הלכו לאחר אינטואיציית שלהם
ח. ההצלחה שלהם באה במאמץ, ותבעה מחיר כבד

המסר שלי אליכם

שכול הצלחה מתחילה בחלום,
לחלום אין גבולות
וגם ליכולת ההגשמה של כל אחד מכם אין גבולות.

מה המאפיינים של חלום גדול?

אתם מכירים את זה שלכול החלטה יש התלבטויות, יש קולות רקע, שאומרים לך שלא תצליח, זה לא אפשרי, למה לנסות, ממלא אתה לא תצליח.
אז זהו כשזה חלום גדול אין בו קולות רקע , אין בו ספקות, החלום הגדול חד וצלול, אין בו התלבטויות

ואי אפשר בלי שני ציטוטים מוכרים תומאס אלווה אדיסון האיש שהמציא לנו מעל 1000 פטנטים והמפורסמת שבהם את מנורת האור
האגדה מספרת שערך 1000 ואחרים אומרים 10,000 ניסיונות עד שצלח בידו
"לא נכשלתי. רק מצאתי עשרת אלפים דרכים שלא עובדות."
"הצלחה מורכבת מאחוז אחד של השראה ותשעים ותשעה אחוזים של הזעה."

שינוי קבלה וצמיחה

ביום שנבין, שנדע ושנקבל, שאנחנו לא מושלמים וזה בסדר, ומלאכים יש רק בשמים, זה היום שנתחיל לחוות שינוי וצמיחה.

על מה חלמו החולמים?

1. כשהאחים רייט חלמו על מטוס, הם לא חלמו על עשיית כסך על לעשות איקזיט, הם חלמו לעוף כמו ציפור, איך להמציא כלי תעבורה שיקצר את הזמנים.
2. כששמריהו למד לדבר אנגלית שוטפת בשלושה חודשים, הוא לא חשב על מציאת דרך ללמוד אנגלית בשלושה חודשים, אלא הוא חלם על אמריקה.
וכששמריהו החליט לבנות חברה לבניית אתרים, הוא לא חשב וואו עכשיו אני הולך לעשות כסף, אלא איך אני לעזור לבעלי עסקים לקדם את העסק שלהם באינטרנט.
3. כשיהודית התחילה את הכתיבה שלה, היא לא חשבה, על להיות סופרת, היא רק רצתה להמשיך בריקודי הבלט שלה באמצעות המילים.
4. כשפנו חלם להשתתף ב פור טריילס הוא לא חשב על להיות אלוף בתחרות, אלא איך הוא מצליח לשקם את הרגל מהנזק שנגרם לו עקב קריעת עקב האכילס שלו, עבורו הפורטרלייס זה הוכחה שהרגל שוקמה.
5. וכשניר התחיל את המסע שלו להורדת המשקל, הוא לא חשב על הדיטות שהוא צריך לעשות, כי בדיאטות הוא כישלון עובדה, כל פעם שהתחיל דיאטה רק עלה במשקל. מה שניר חשב איך להיות אדם רזה

הטיפים שלי לסוף ההרצאה איך להגשים את החלום שלכם.

אז עכשיו כשאתם ישובים נינוחים בכיסאות התחילו בנשימות עמוקות
כשאתם עוצמים את העיניים תדמינו את החלום שלכם..
1. לראות את החלום הגדול ולהתאהב בחלום.
2. להאמין ביכולת שלך להגשים את החלום.
3. לראות את המשאבים הקיימים
4. לזמן את המשאבים החסרים
5. בכול פעם שהקושי עולה, להיזכר בחלום הגדול.
6. איך משמרים את ההתמדה, לראות את החלום הגדול מתגשם
7. תמיד לראות את התוצאה את החלום, אם התוצאה חשובה הכול זניח לעומת התוצאה.

עכשיו בעיניים פקוחות

תזכרו בפעם שהזמנים טיסה לחו"ל.
האם משהו אחרי ששילם היה מעלה על דעתו כך סתם לבטל את הנסיעה?
אבל על נסיעה של פעם בחיים נוסעים בלי תוכנית, בלי מטרה בלי חלום…

רבי זושא מאניפולי היה אומר:
ביום הדין כאשר ישאלני בורא עולם – מדוע לא היית משה רבינו?
אדע מה להשיב.
אך אם ישאלוני – מדוע לא היית אתה, זושא ?
יסתתמו טענותי "

ועם התובנה המדהימה הזו של רבי זושא שהחיים נועדו להגשמה הרגשתי צורך לבנות בלוג ולחלוק את התובנות שלי עם כולם, אתם מוזמנים להיכנס לבלוג המדהים שלי, שניקרא מצפרדעים לנסיכים. בתחתית יש את הלינקים לאתרים:

לסיום המסר שלי אליכם:

כל שינוי מתחיל בעשיה, והזמן לעשות הוא עכשיו, אני יודע שיש עכשיו אנשים בקהל שרוצים לעשות שינויים ולא עושים, הסיבה שהם לא עושים ולא מגשימים את החלום שלהם, כי הם מחכים לזמן הנכון לרגע הנכון, אבל אין רגע נכון אין זמן נכון, תמיד יש סיבה למי שרוצה לדחות דברים.

כולם יודעים מה ההבדל בין מי שקפץ למים לבין מי שחשב לקופץ למים, אז הזמן לקפוץ למים הוא עכשיו. מי שיקפוץ עכשיו למים, לא ישוב להיות אותו אדם, הוא יהיה אדם אחר עם תודעה אחרת ועם נסיון אחר.

אני מזמין כל אחד מכם שירצה להיעזר בנסיוני כשותף נאמן להגשמת חלומו.

לכניסה לאתרים לחץ על הלינק

יהודית מליק שירן – בת אור
פנו – קבוצות הריצה של פנו
ניר – המסע של ניר
שמריהו – מדריך לנוכחות אינטרנטית לבעלי עסקים

  • שמריהו יונה

    מקדם בעלי עסקים באינטרנט! אני עזר לבעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים להביא יותר לקוחות לעסק שלהם, ליצור יותר פניות ויותר מכירות ולגרום לעסק שלהם להיות מוביל בתחומו. אני מומחה לקידום עסקים באינטרנט עם רצון לעזור לאנשים: זה מתחיל עם עשרות סרטוני הדרכה שפרסמתי ברשת האינטרנט, עם עשרות מאמרי הדרכה בסגנון "איך לעשות…" בהדרכות וביעוצים הרבים שאני עורך. המומחיות שלי לפתור את הבעיות המורכבות לפתרונות אפשריים לכל אחד.